Mexikói quinoa muffinok. Gluténmentes, mindenmentes!

GastroGranny

Az utóbbi időben reflektorfénybe került a quinoa (kiejtve: kinoa) – egyre több éttermi étlapon és receptoldalon bukkan fel. Talán te is találkoztál már vele szuper-hiperek vagy bioboltok polcain. De mi is pontosan, és hogyan készítheted el?

Az inkák tudták, mi a fittség titka, hiszen fő ételük hosszú időn át a quinoa volt. Ez a csodálatos növény nem tartalmaz glutént, alacsony kalóriatartalommal büszkélkedhet. Ezen kívül még számtalan előnyös tulajdonsággal bír.
 A quinoa valójában nem gabona, hanem egy libatopfélékhez tartozó növény magja. Már a régi Peruban is ismertek. Tele van fehérjékkel, tartalmazza az összes aminosavat. Különösen gazdag lizinben, mely elősegíti az egész test szöveteinek egészséges növekedését. A quinoa emellett kiváló vas-, magnézium-, E-vitamin-, kálium- és rostforrás. Tápanyagtáblázatát tanulmányozva méltó helyet foglalhat el a kiegyensúlyozott táplálkozásban. Rostban gazdag, ráadásul kalóriaszegény is!: A quinoa kicsit a kuszkuszra hasonlít, és legalább olyan sokoldalúan használható, mint a rizs, de az íze mindkettőénél gazdagabb, diószerű. A magokon természetes eredetű keserű bevonat található, mely a madarak elriasztására szolgál, ezt elkészítés előtt le kell áztatni róla. Bár valószínű, hogy a csomagolt quinoa már előáztatott, nem árt mindig ellenőrizni az apró betűs feliratokat, mielőtt főzni kezded. Tipp: A quinoa muffin kiválóan fagyasztható, így a legközelebbi felhasználáskor már könnyű dolgod lesz. 

Hozzávalók: 1 cs quinoa (10 dkg) 1 cs reszelt Trappista sajt (10 dkg) 1 doboz Kukorica (Bonduelle Gold chili) 1 doboz Bab (Bonduelle Bon menu curry) 0,5 l húsleves alaplé 2 db avokádó 2 db tojás 2 gerezd fokhagyma 3 ek sűrített paradicsom 1 fej vöröshagyma só, chili, cumin, kurkuma

Elkészítés: Először is kb. 15 perc alatt főzd meg a quinoát kétszeres mennyiségű húsleves alaplében. A kész főtt quinoát öntsd át egy megfelelő méretű keverő tálba, s hagyd kihülni. Ezalatt készítsd elő a többi hozzávalót. Az avokádót mosd meg, töröld szárazra, majd egy hegyes késsel hosszanti irányban vágd a kemény magig, középen körbe. A felső felét fordítsd el az alsón, emeld le. A mag nélküli felét fogd kézbe, s egy evőkanál segítségével a gyümölcshúst válaszd el a héjtól. Ugyanezzel a kanállal távolítsd el a magot a másik félből. Majd kanalazd ki a másik félteke gyümölcshúsát is. A hagymát a következőképpen tiszítsd és aprózd: Egy chefkéssel vágd hosszában ketté. A burokleveleket egy zöldséghámozó kés segítségével távolítsd el. Az egyik félhagymát a vágásfelülettel lefelé fordítva fordítsd úgy, hogy a hagyma tönkje nézzen a késed felé. A vágófelülettel párhuzamosan vágd be a hagymaleveleket egymás fölött 3-4 mm távolságban úgy, hogy a hagymafejet ne vágd teljesen ketté. Ezután az előző vágásfelületre és a vágódeszkára is merőlegesen vagdosd be a hagymát szintén egymástól 3-4 mm távolságra úgy, hogy a hagyma felső részén hagyj kb. 2-3 mm-es vágatkan részt. Ezután a hagyma tönkjétől kezdve a chefkéssel aprózd 3-4 mm-es darabokra. A szárához közelebbi részénél forgasd el a hagymát, s így aprózd. Szükség szerint az egész hagyma felaprózása után az ügyetenebb kezed hüvelykujj párnájával szorítsd a kést a vágódeszkához míg a másik kezeddel határozott le-föl irányuló mozdulatokkal vagdosd végig a hagymadarabokat. Így egy igazán finomra aprított vöröshagymát kapsz. Tisztítsd meg és egy chefkés lapjával zúzd össze a fokhagymát, majd az előbbiekben a vöröshagymánál vázolt módon aprózd. A közben kihült, főtt quinoához adagold sorban az összes többi összetevőt: vöröshagymát, fokhagymát, avokádót, sót, chilit, cumint, curcumát, sűrített paradicsomot, reszelt sajtot, kukorica-, és bakonzervet, tojásokat. Keverd az egészet jól össze. Olajozz ki egy muffinsütőt. Egy 5 cm-es átmérőjű fagylaltszedővel tegyél a muffinmasszából minden mélyedésbe egy-egy adagot. 180 fokra előmelegített sütőben süsd 30 percig. Közben készítsd elő a második, és harmadik adagot is. Összesen 36 quinoa muffinod lesz. Jó hír, hogy kiválóan fagyasztható ez a kellemesen fűszeres, egészséges nassolni való. Egy részét fagyaszd le, s a következő vendéglátás alkalmával vedd elő. [/su_column] [/su_row] Jó étvágyat kívánok. 

Íme a videó receptje: 

http://gastrogranny.blogstar.hu/./pages/gastrogranny/contents/blog/42138/pics/lead_800x600.jpg
avokádó,bab,Ebéd,egészséges,Életmódváltó ételek,finom,fokhagyma,gastrogranny,Gluténmentes ételek,Hús nélkül,húsleves,Köretek,Laktózmentes ételek,muffin,paradicsom,quinoa,recept,Receptek,Sós sütemények,Sütőiskola
Feliratkozás blogértesítőre

Ha mindennap szeretnél értesülni a legfrissebb bejegyzésekről, akkor iratkozz fel a blogértesítőre.

Feliratkozom

Hozzászólások

Ezeket a cikkeket olvastad már?